• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

erbjudande från bluestep via zmarta

T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Hej

Har fått ett erbjudande från bluestep på zmarta . Sökte på 200000 samla lån men fick erbjudande om 125000 :-

” Dom vill ha kompletteringar kontoutdrag 2 månader samt låneavier för lösen på den/dom skulder som ska lösas av långivaren . ”

Dock står det inget om hur mycket lösenkravet är eller lösenkrav överhuvudtaget bara på kompletteringar men inga summor Kommer kanske det när man godkänner via bank id eller hur funkar det ??

När jag sökte samlingslån sist så stod det klart och tydligt lösenkrav 200000:- i erbjudande på lendo .

Nån som vet eller har erfarenhet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Vet bara att jag signerat skuldebrev hos dom - skickade in kompletteringar (tre månader kontoutdrag) för att sen nekas.
Dom nekade mig för att jag hade "stora oförklaringa transaktioner" (jag spelade plus lånade pengar av folk).
Dom menade på att odm har skyldighet att "Känna sin kund enligt ny lag":
Så fick du fler alternativ - ta något annat. Oerhört dyra,klyddiga,omständiga.
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Vet bara att jag signerat skuldebrev hos dom - skickade in kompletteringar (tre månader kontoutdrag) för att sen nekas.
Dom nekade mig för att jag hade "stora oförklaringa transaktioner" (jag spelade plus lånade pengar av folk).
Dom menade på att odm har

skyldighet att "Känna sin kund enligt ny lag":
Så fick du fler alternativ - ta något annat. Oerhört dyra,klyddiga,omständiga.


Tyvärr kom det ju inga mer bud . För det va ju inte billigt på bluestep .
Kanske kör ihop sig med kontoutdraget då jag för över x antal tusen till annat konto varje månad för att därifrån dras mina vivus och onea som jag har kvar lite på dock är ju denna återkommande så jag kan ju lika väl ha sparat dom i annan bank ifall dom frågar . Och inga övriga konstiga överföringar finns numera . Men jag skulle gärna vilja lösa själv istället .
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Tyvärr kom det ju inga mer bud . För det va ju inte billigt på bluestep .
Kanske kör ihop sig med kontoutdraget då jag för över x antal tusen till annat konto varje månad för att därifrån dras mina vivus och onea som jag har kvar lite på dock är ju denna återkommande så jag kan ju lika väl ha sparat dom i annan bank ifall dom frågar . Och inga övriga konstiga överföringar finns numera . Men jag skulle gärna vilja lösa själv istället .
Är det kontot du för över till ditt och pengar in på ditt konto är synligt legala är det lugnt.
Det är penningtvätt o h finansiering av terrorism de måste säkerställa det inte handlar om
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Det gjorde det ju inte i mitt fall? Inte så att jag stöttar IS och att det var därför dom nekade mig.
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Är det kontot du för över till ditt och pengar in på ditt konto är synligt legala är det lugnt.
Det är penningtvätt o h finansiering av terrorism de måste säkerställa det inte handlar om


Kontona står på mig båda 2 så det är lugnt .

Frågan är ju dock hur mycket krav på lösen det är . Får väl godkänna och se vad det sägs efter . Något luddigt känns det allt .
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag tolkar det som att det är lösen på 125. Angav du samla lån?
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Ja jag angav att samla lån och det ska jag ha det till . Enligt zmarta så står det inget krav och inte heller på skuldebrevet . Men nu har jag skickat in skulder på 50% av lånebeloppet som dom får lösa och samtliga är synliga på min UC det tyckte han på zmarta med så trodde han att dom skulle betala ut resten till konto . Vi får la se .

Fick ner min månadskostnad ändå trots att det är hög ränta så jag rensar min UC lite så kan jag vänta 3 månader och sen söka på nytt .

Inget är ju klart som vanligt när det gäller lån .
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Ja jag angav att samla lån och det ska jag ha det till . Enligt zmarta så står det inget krav och inte heller på skuldebrevet . Men nu har jag skickat in skulder på 50% av lånebeloppet som dom får lösa och samtliga är synliga på min UC det tyckte han på zmarta med så trodde han att dom skulle betala ut resten till konto . Vi får la se .

Fick ner min månadskostnad ändå trots att det är hög ränta så jag rensar min UC lite så kan jag vänta 3 månader och sen söka på nytt .

Inget är ju klart som vanligt när det gäller lån .
Vad hade du för förutsättningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp